Με βάση τη θεωρία της σχετικότητας σήμερα θα σας αναπτύξω πιο αναλυτικά το πως προετοιμάζουμε την ομάδα μας για την επερχόμενη-επικείμενη σαιζόν. Κάθε φέτος και καλύτερα πρέπει να είναι το μότο σας.

Από τα πιο βασικά που πρέπει να λαμβάνετε υπ όψη σας είναι το ποσοστό φυσικής κατάστασης του κάθε παίχτη. Αν κυμαίνεται από 60-80% τότε θα πρέπει να ξεκινήσετε προετοιμασία με αρκετά μεγάλο strength και aerobic. Αυτά τα δύο σε high επίπεδο εντός δύο-τριών ημερών θα αποδώσουν καρπούς φτάνοντας τα ποσοστά σε διακύμανση της τάξεως του 70-90%. Με λίγα λόγια σε επίπεδο για αγώνα. Αφού σταθεροποιηθούν αυτά και δώσετε ένα ρεπό στους παίχτες σας τότε θα μπορείτε να προχωρήσετε σε αλλαγές για προετοιμασία με τη μπάλα.

Τι εννοώ με αυτό; Αφού μεγαλώσουν τα ποσοστά μετά το ρεπό σε 75-90% θα πάτε στην προπόνηση και θα χαμηλώσετε το stength και το aerobic και θα αυξήσετε το tactics και ball control. Αφού για μία εβδομάδα αφήσετε έτσι την προπόνηση, παίζοντας τα όποια φιλικά έχετε κανονίσει θα παρατηρήσετε στην προπόνηση τα βέλη των παικτών σας να είναι πράσινα ανοδικά. Μετά το πέρας της εβδομάδας αυτής δειλά δειλά θα κάνετε αλλαγές και θα αυξάνετε και όλα τα άλλα μέχρι η προπόνηση στο overall να φτάσει στο τέρμα. Το πιο συνετό είναι να έχετε strength, aerobic, tactics και ball control πολύ ψηλά σε σχέση με τα άλλα. Βέβαια, δεν εννοείται να τα έχετε low, αλλά ούτε τσίμα τσίμα στο normal. Τσιμπήστε τα λίγο προς το high και να κάνετε αυξομοιώσεις κάθε λίγες μέρες.

Παράλληλα μαζί με όλα αυτά καλό θα είναι να δώσετε μερικά ρεπό στην ομάδα, ειδικά μετά από κάθε φιλικό αγώνα. Μιλώντας για φιλικούς αγώνες, μην αφήνετε ποτέ το βοηθό να κανονίζει το οτιδήποτε σχετικό με αυτό το θέμα και θεωρείται συνετό να κανονίζετε τα φιλικά σας με αυκτητική κατάταξη. Τι εννοώ με αυτό; Ξεκινάτε φιλικό με τη Malaga ας πούμε. Δε θα ήταν πρέπον να παίξετε ξαφνικά με την Barcelona. Και λέω πρέπον γιατί πραγματικά καταστρέφετε το όποιο επίπεδο διάθεσης των παιχτών σας. Καλό το ζόρικο πρώτο παιχνίδι με τη Μάλαγα, αλλά να πας να φας 10 από τη Μπαρτσελόνα δεν αξίζει τον κόπο, όσα εισιτήρια και να κόψεις. Οπότε παραδειγματικά για προετοιμασία ομάδας πχ ΑΕΚ στην Γαλλία θα πρότεινα: Nimes, Nancy, Lorient, Saint-Etienne, Toulouse, Bordeaux… Τη δυνατότερη ομάδα στο τέλος για να δεις που μπορείς να φτάσεις ή σε τι επίπεδο βρίσκεσαι για ευρωπαϊκή πορεία.

Κάθε φιλικό θα σας δείχνει που πονάτε περισσότερο ή τι χημεία έχει η ομάδα σας. Πως θα το βλέπετε αυτό; Στα ποσοστά των πασών σας αν είναι κοντά στο 65% επιτυχίας και άνω (σε κάθε φιλικό καλό είναι να παρουσιάζει και αύξηση, ειδάλλως έχετε πρόβλημα), τα ποσοστά τάκλιν ανά παίχτη στην άμυνα σας (κάτω από 4 επιτυχημένα κοψίματα μέσο όρο ανά παίχτη είναι αποτυχία) και τις αποδώσεις σε διάφορους χώρους του γηπέδου (πχ μέσο όρο απόδοσης μέσων κάτω από 6.60 σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά στο κέντρο και ίσως χρειαστείτε παίχτη ή να “ξυπνήσετε” τους κοιμισμένους).

Σωστή κίνηση θα ήταν κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας να βάλετε όσους παίχτες θέλετε να μάθουν νέες θέσεις. Δεν είναι απαραίτητο η θέση να είναι σε κυκλάκι για να την προτείνετε, γίνεται κι ας μην υπάρχει ούτε σαν ιδέα. Αυτό το προτείνω σε πιο έμπειρους που μπορούν να κρίνουν πιο σωστά αν ένας παίχτης αξίζει τον κόπο να μάθει αυτή τη νέα θέση, δηλαδή αν πληροί τις προϋποθέσεις βάσει των στατιστικών του ικανοτήτων.

Θα αναφερθώ πάλι στο θέμα προπονητικού έμψυχου δυναμικού και θα πω ότι είναι 1000% απαραίτητο και εξίσου σημαντικό το καλό προπονητικό κέντρο. Ρόλο στους προπονητές σας παίζουν τα ποσοστά Mentality (μέσο όρο 13 και άνω), Discipline (μ.ο. 12++), Motivating (μ.ο. 12++) και Determination (μ.ο. 13++). Να κοιτάτε οπωσδήποτε ο βοηθός σας να είναι ικανός στο Tactical Knowledge (14++) και στο Discipline (14++).

Όπως βλέπετε όλα είναι σχετικά και όλα είναι εξίσου σημαντικά.